Menu
MAS KRAJ ŽIVÝCH VOD, z.s.
Kraj živých vodmístní akční skupina

Přehled pomůcek k zapůjčení

Testování pomůcek a půjčovna knih

Nabízíme školám možnost zapůjčit si k vyzkoušení didaktické pomůcky. Je to příležitost, jak si zadarmo vyzkoušet nové pomůcky a dle zkušeností se může škola rozhodnout, zda si pomůcky koupí z vlastních prostředků. Proč hned utrácet peníze za různé robotické hračky do nové informatiky? U nás si je můžete půjčit, otestovat a pak se rozhodnout, co vaší škole nejvíce vyhovuje. Testování pomůcek funguje v rámci činnost pracovní skupiny matematická gramotnost.

Je to jednoduché, chceme po vás jen:

  • zadat požadavek Veronice
  • vyzvednout si v domluvený termín pomůcku
  • vyzkoušet pomůcku ve výuce a pořídit z toho fotografii
  • napsat zprávu o testování pomůcky
  • vrátit nám zpět nepoškozenou pomůcku

Nabízíme také možnost zapůjčení inspirativních knih.

Seznam pomůcek a knih si můžete stáhnout zde. Typ: PDF dokument, Velikost: 6.42 MB

Nezapomeňte vyplnit zprávu. Vzory zpráv:

Kontakt: V případě zájmu o zápůjčku se obracejte na Veroniku.

Veronika Wojnarová

 

Přehled pomůcek k zapůjčení

3D pero

Kreslete trojrozměrně s perem Polaroid Play 3D. Snadno a rychle vytvoříte úžasné 3D modely bez nutnosti použití 3D tiskárny a počítače.

3D pero

 

M.S. SŠ a ZŠ KV: “Díky 3D peru měli žáci možnost vytvořit plastické obrazce, rozvíjeli svou fantazii, představivost, jemnou motoriku. Také projevili smysl pro spolupráci, když společně vytvářeli jeden výrobek. Pro většinu z nich toto byla prvotní zkušenost s pomůckou tohoto typu. Všechny tento typ tvoření bavil a rozhodně bychom uvažovali o zakoupení 3D per pro další využití ve výuce.”


Roboti Edison

Edison je programovatelný robot navržený jako zábavný výukový nástroj pro kódování a výuku robotiky s komplexním systémem výukových materiálů. Edison lze kombinovat s kostičkami běžného Lega a Lega technic. Pro tyto robůtky jsou tři programovací jazyky, které jsou použitelné pro děti už od školky až po textový režim vhodný pro starší žáky. Všechny programovací jazyky jsou dostupné online, tedy i bez instalace, ale s nutností mít připojení k internetu. EdBlocks je pro věk 7-12 let (ale dá se použít i v MŠ), protože prostředí je založeno na ikonách a barvičkách. EdScratch pro žáky od 10 let, Scratch je obecně populární programovací jazyk používaný na základních školách, je třeba i v programovatelném Legu. EdPy pro žáky od 13 let, programovací jazyk Python je velmi používaný. Pro provoz robota jsou důležité baterie a my vám děkujeme, že zrovna nepoužívané roboty vypnete a baterie si koupíte sami. ?

Roboti Edison

M.Ž. ZŠ Dukelských hrdinů KV: “Stavebnice se žákům moc líbila, pracovalo se jim s ní velmi dobře. Nevýhodou byla krátká životnost tužkových baterií, které se musely často vyměňovat. Další nevýhoda byla, že občas si robot po naprogramování dělal, co chtěl. Robot mě velmi zaujal a práce s ním mě i děti velmi bavila.”

Návody a informace

Podrobnosti k robotům Edison (česky) – 


Bee-Bot: třídní sada

Tato vzdělávací pomůcka má mnohostranné využití, stačí k ní mít jen hladkou podložku se sítí čtverců o rozměrech 15 × 15 cm a můžete začít programovat. Včelka se pohybuje po jednotlivých krocích ve čtyřech směrech (dopředu, dozadu, doleva a doprava), otáčí se o 90° a lze ji naprogramovat až na 40 kroků. Ovládání je opravdu jednoduché. Sada je vhodná pro výuku ICT u žáků prvních ročníků základních škol pro jejich první seznámení s principy robotiky.

Bee Bot sada

L.M. ZŠ a SŠ KV: “Pomůcka je velmi pěkná a žáky zabavila. Bohužel fólie – hrací plochy, které jsou přiloženy jsou zvlněné a ani do druhého dne se pořádně nevyrovnají. Bee-bot tak po nich špatně jezdí. Používali jsme tedy pak Bee-boty bez plánků, jen na linoleu. Žáci si na nich procvičovali orientaci v prostoru.”


mTiny Discover Kit robot – sada pro základy robotiky

Makeblock mTiny, robot pro děti od 4+ let Nová verze oblíbeného interaktivního robota. Teď umí i kreslit. Tematické mapy, kódovací karty, masky a interaktivní kódovací pero, které reaguje poklepáním na kód. Vzdělávací robůtek pro základy programování v reálném světě. Pomůcka je vhodná pro první seznámení se s fungováním principů robotiky.

M - Tiny roboti


Gravírovací pera

S použitím tohoto gravírovacího pera můžete vytvářet (gravírovat) různé vzory na celé řadě materiálů. Pomůcka je vhodná pro předměty typu pracovní činnosti a výtvarná výchova.

Gravírovací pera

M.S. SŠ a ZŠ KV: “Žáci měli možnost vyzkoušet si novou, dosud zcela neznámou techniku. Zároveň jsme láhev využili v rámci dalšího zpracování recyklovatelného materiálu. Gravírovací technikou se žáci zdokonalili se ve vlastním výtvarném projevu, rozvíjeli svou fantazii, představivost a vyzkoušeli si práci s křehkým materiálem. Všechny žáky gravírování bavilo.”


Gravitrax

Stavebnice umožní nahlédnout pod pokličku zákonů gravitace. S kuličkovou dráhou Gravitrax máte k dispozici nekonečné možnosti, jak sestavit různé trasy a cestičky. Vhodné pro žáky prvního stupně do školní družiny, ale i ke zpestření výuky v předmětech pracovní činnosti (montážní činnosti) a přírodověda (praktické vyzkoušení gravitace). Pozor: upozorňujeme, že pomůcku jsme získali do projektu jako dar a byla již použita.

Gravitrax stavebnice

M.V. ZŠ a ZUŠ Žlutice: “Tato pomůcka vzbudila v žácích zájem a vyzkoušeli si učení hrou v reálné podobě”


Kouzla, triky a magie

Sada je vhodná například pro nácvik představení v rámci školní družiny. Rozvíjí zručnost a trpělivost, ale porozumění tomu, jak to vlastně je se zdánlivě magickými triky. Pozor: upozorňujeme, že pomůcku jsme získali do projektu jako dar a byla již použita.

Kouzla, triky a magie

I.H. SŠ a ZŠ KV: “Výhodou pomůcky je, že na první pohled zaujala a žáci se předháněli, kdo bude kouzla umět jako první. Triky jsou však pro první stupeň ZŠ přece jen těžké, a tak prvotní nadšení posléze odpadlo. I přesto jsme si se sadou užili pár dní legrace a využili je ke zpestření výše zmiňovaných hodin. Sadu bych doporučila spíše do zájmového kroužku, pokud by jej navštěvoval někdo, kdo má o kouzlení vážný zájem a nenechá se odradit úvodními nezdary.”


Tkalcovský stav

Jednoduchý dřevěný tkalcovský stav. Vynikající hračka pro rozvoj manuální zručnosti.

Tkalcovský stav

J.R. SŠ a ZŠ KV: “Pomůcka umožňuje prakticky vyzkoušet staré řemeslo a rozvíjí jemnou motoriku žáků. Jejím přínosem je určitě také trénink trpělivosti, kterou tkaní vyžaduje. Na stavu oceňuji jeho skladné provedení, se kterým se dobře manipuluje, je lehký a snadno se přenáší. Jako jeho výhodu vnímám také fakt, že k tomu, abychom tkali, potřebujeme pouze bavlnky a oproti jiným moderním pomůckám tedy není potřeba zdroj elektrické energie.  Tato pomůcka umožňuje osobně zkusit tkaní každému a přímým kontaktem obohatí žáky mnohem více, než kdyby tkaní sledovali například na videu. Nevýhodou může být jen obtížné napínání základních bavlnek.”


Mikroskop

Biologický monokulární mikroskop s tříobjektivovou otočnou (revolverovou) hlavicí, otočnou okulárovou hlavou a dvěma okuláry (4x, 10x, 40x a 5x, 16x a násobič 2x, rozsah zvětšení 20 -1280 x). Držák preparátu s mikroposuvem, horní i spodní nasvícení LED, celokovová konstrukce. 6 barevných filtrů, 0.3MPx kamera (digitální okulár) s propojením na PC, potřeby pro vytváření preparátů, hotové vzorky, kufřík. Vynikající jako školní či výukový mikroskop.

Mikroskop

O.Č. ZŠ a SŠ KV: “Výhodou bylo, že žáci viděli zvětšený obraz vzorků. Žáci si vyzkoušeli práci s mikroskopem a rozšířili si okruh svých vědomostí, dovedností a zkušeností.”


Van de Graaffův generátor

Van de Graaffův generátor s napájecím zdrojem slouží k produkci vysokého elektrického napětí pro pokusy s elektrickým polem.

Van de Graaffův generátor

P.K. SŠ a ZŠ KV: “Názorná pomůcka, ukázky elektrování a výbojů, lze sledovat více smysly – zrakem, sluchem a hmatem.”


Pokusná sada Obnovitelné zdroje energie

Kompletně vybavená sada pro provádění pokusů na téma alternativních energií, s výkonným větrným generátorem a solárním článkem, s elektrolyzérem a palivovým článkem. Vhodné pro výuku přírodovědy, fyziky nebo environmentální výchovy.

Obnovitelné zdroje energie

M.D. ZŠ a SŠ KV: “Žáci mají možnost napřímo být svědky toho, jak fungují obnovitelné zdroje (sl. světlo, vítr a voda). Problém nastává ve chvíli aplikace v hodině. Ocenil bych český návod. Značnou část výuky jsme strávily luštěním toho anglického. Pokud si pamatuji bylo k tomu snad jakési CD s návodem. Jako nejlepší variantu, ale vidím v plnohodnotném školení pro pedagoga. Jak s předměty správně zacházet a jak je v hodinách efektivně využít. Úspěšně se nám podařilo zprovoznit pouze solární panel. Postavit větrnou elektrárnu se nám sice podařilo, ale bezvýsledně. Na zbytek už v hodině nebyl čas. A jejich složitost nás spíše odradila od pokračování. Rozhodně je to cesta správným směrem. Umím si sadu představit jako součást běžné výuky. Zážitková hodina s praxí.”


Stavebnice solární energie

Umožňuje dětem prozkoumat možnosti využití solární energie. Dovoluje postavit 22 různých modelů na solární pohon, např. lanovku, bagr nebo loď. Vhodné do školní družiny, ale i pro kombinaci předmětů pracovní činnosti a přírodověda.

Solární energie


Oko a zrak – školní experimentální sada

S touto sadou si vyzkoušíte 28 experimentů zaměřených na zrak. Tématem této sady je světlo, zdroje světla, povaha světla, oko, čočky, různé druhy vidění a optické klamy.

Sada oko - zrak


Ucho a sluch – školní experimentální sada

Tato sada vás provede 16 experimenty jako je například oscilační pohyb, akustické vlny, citlivost sluchového systému.

Sada - ucho/sluch


Bakteriální pudr a UV světlo

Produkty s bakteriálním pudrem jsou šokující učební pomůcky, které učí, že se bakterie umí schovat v rýhách a štěrbinách pokožky. Vynikající pro vyučování o důležitosti dobré hygieny a správného mytí rukou.

Návod k použití bakteriálního pudru Typ: PDF dokument, Velikost: 140.82 kB

Bakteriální pudr

M.V. ZŠ a ZUŠ Žlutice: “Tato pomůcka byla pro žáky velmi atraktivní. Reálně si mohli vyzkoušet zákeřnost virů, spočívající v obtížnosti odstranění z pokožky a věcí, na kterých ulpí. Ověřili si pravdivost tvrzení o dodržování důsledné hygieny rukou a pro mnohé to přineslo významné poučení do budoucna.”

 


Herní sada s brýlemi simulujícími účinky drog a alkoholu

Speciálně navržené brýle D. W. Eyes vytvářejí vizuální zkreslení, způsobují ztrátu rovnováhy a špatnou koordinaci pohybů stejně, jako je tomu u člověka pod vlivem alkoholu či drog. Brýle jsou proto ideální pomůckou při výuce týkající se vlivu alkoholu a drog na člověka.

Sada s brýlemi simulující účinky drog a alkoholu

L.O., T.K.P. ZŠ a SŠ KV: “Nejen, že jsme brýle vyzkoušeli, ale zároveň jsme si vysvětlili, proč je nebezpečné po požití alkoholu a drog například řídit. Probrali jsme možná rizika a také důsledky, nejen v jejich věku, ale i v dospělosti. Člověk totiž pod vlivem omamných látek ztrácí zábrany. Děti se ale velmi pobavily při sledování svých spolužáků při jednotlivých úkolech. Zjistili však, že s rozmazaným a rozostřeným viděním to není vůbec jednoduché a mohou způsobit škody nejen sobě, ale i dalším lidem.”


Karty s příběhem / Storytelling cards

Stejně jako další pomůcky b-creative, mají KARTY S PŘÍBĚHY/Storytelling cards projektivní charakter, obrázky slouží jako podněty k vyprávění. Někde se s nimi setkáte pod názvem koučovací karty, terapeutické karty, poradenské karty. Promítáme do nich naše hodnoty, potřeby, touhy, skrytá přání, vlastnosti či aktuální stavy. Slouží především k povzbuzení, otevření a prohloubení konverzace, navázání kontaktu, případně ke zvýšení klientova sebeuvědomění. Motivy fotografií jsou ve většině případů pozitivně laděné a zachycují běžné situace či méně běžné obrazy, které vyzývají k přemýšlení.

Karty tvoří originální fotografie, které zachycují různé aspekty našeho života či symbolicky zastupují životní touhy, výzvy, radosti, obavy a významné události. Jsou reprezentovány v podobě lidí, zvířat, budov a věcí, které nás obklopují ve městech, na venkově či odlehlých koutech světa. Fotografie vyzývají ty, kdo si je prohlíží, k tomu, aby jim dali svůj vlastní význam a smysl.

Tyto projektivní lektorské, terapeutické a koučovací karty najdou svoje využití v psychoterapii a poradenství, koučování, při trénincích a kurzech, v kariérovém poradenství, ve školách a dalších oblastech pomáhajících profesí.

OBSAH SADY Karty s příběhy I Storytelling cards

  • Sadu tvoří 71 barevných a černobílých karet velikosti A6, které jsou nově na obou stranách opatřeny laminem a mají kulaté rožky.
  • Karty tvoří originální fotografie, které zachycují různé aspekty a oblasti života či symbolicky zastupují životní touhy, výzvy, radosti, obavy či významné události.
  • Součástí balení v podobě plechové krabičky velikosti A5 je také brožura s návrhy použití karet, které je možno apliovat v různých kontextech (lektorování, psychoterapie, koučování, kariérové poradenství apod.)
“Obraz řekne více než tisíc slov”

Zdroj: https://www.b-creative.cz/karty-s-pribehy-i-storytelling-cards/

karty s příběhem


Přiblížení mezi světy

Fascinován grafickým designem Tobias Voss ve spolupráci s Carlitem B. Arellano vytvořil tento chytrý výukový projekt v grafickém stylu. Abyste byli úspěšní jako skupina, musíte prezentovat svůj vlastní názor, naslouchat a koordinovat se. Výsledkem je fascinující příběh, změna úrovní, surfování po realitách.

Abyste byli jako tým úspěšní, je potřeba si vzájemně naslouchat a komunikovat. Tento inteligentní výukový projekt je ideální pro spuštění procesu týmů nebo jako energizer pro každou příležitost. Zároveň rozvíjí výše zmíněné kompetence.

Návod

Každý z účastníků obdrží jednu kartu. Tyto karty společně vytváří ucelený obrázkový příběh. Není povoleno svou kartu ukazovat ostatním. Popisem karet odhalí účastníci správné pořadí výjevů. Ke konci budou všechny obrázky současně umístěny na podlaze. Skupina si pak může užít vizuálního “wow” efektu.

zdroj: https://metalog.cz/produkt/zoom-set/

Zoom


Lucie Ernestová Cesta životem v rámečku

Pokračování úspěšného souboru karet Cesta k sobě. Tentokrát se témata zaměřují na vnímání světa kolem nás a naší cesty životem. Jsou mnohem hlubší a vyvolávají pozoruhodné reflexe.

Život je jako řeka razící si cestu od pramene k oceánům. Občas si lebedíme v zátoce a jindy bojujeme v peřejích. Někdy plaveme s proudem a jindy zase proti. Procházíme různými životními etapami, které nakonec pominou. Náš cíl je být milujícím, spokojeným a moudrým člověkem, který je užitečnou součástí světa. Existuje důvod, proč jsme se narodili, a je jen na nás, kdy to pochopíme.
Celý život se snažíme porozumět sobě a světu kolem nás. Často ale nemůžeme vystoupit z vlastních vzorců chování. Mnohdy si myslíme, že příčinou našeho neštěstí je okolní svět. Ale skutečnou příčinou nespokojenosti je to, jak ho vnímáme. Naše vztahy k lidem, věcem a hodnotám jsou základními principy určujícími naše štěstí.
Obrázky nám poskytují příležitost nastavit zrcadlo vlastním pocitům lépe než slova. Vnímání zrakem je přece o pár desítek miliónů let vyvinutější než porozumění textu. Smyslem obrázků je otevírat důležitá životní témata ve skupině, v rodině a především pro nás samotné. Vyberte si nebo náhodně vytáhněte kartičku a pak si o ní povídejte či přemýšlejte. Pozorujte své pozitivní i negativní reakce. Vzpomeňte si na vlastní prožitky, které se vám k danému tématu vybaví. Nechte se unášet vlastní představivostí. Je to pozoruhodná dobrodružná cesta krajinami vnitřního světa.

Zdroj: https://1url.cz/guf5V

Ceta životem


Únikovka - Závod s časem

Profesor Ciasso chce otestovat vaše schopnosti: obstojíte v jeho zkoušce? Zatímco vám profesor vysvětluje svůj projekt, omylem zmáčkne červené tlačítko; alarm se spustí a všechny dveře se neprodyšně uzavřou. Profesor zmizí v propadlišti a celá laboratoř se ponoří do tmy.

Únikovka je karetní variací na populární únikové hry, při nichž se skupina přátel nebo kolegů (lze hrát i v jednom hráči) nechá zamknout do místnosti plné rébusů a snaží se z ní v časovém limitu uniknout pryč.

I karetní hra Únikovka je plná rébusů, které musíte vyřešit chcete-li uspět. A uspějete nebo selžete všichni - Únikovka je totiž kooperativní hra, tudíž hrají všichni hráči spolu a ne proti sobě.

Hráči společně procházejí balíčkem karet, čímž se jim odhalují nová pravidla a nové rébusy. Některé karty představují hlavolamy, jiné nápovědy a další předměty, které se budou později hodit.

Zvládnete vyřešit unikátní rébusy a uniknout z místnosti včas?

Upozornění: Hry Únikovky můžete hrát plnohodnotně pouze jednou (při opakovaném hraní už budete znát řešení rébusů). Darujte ji po odehrání přátelům a porovnejte si své výsledky.

Zdroj: https://www.knihydobrovsky.cz/hra/unikovka-zavod-s-casem-419486773 zde naleznete i další únikové hry

Unikovka

Partneři

Publicita