Menu
MAS KRAJ ŽIVÝCH VOD, z.s.
Kraj živých vodmístní akční skupina

Implementace

Na roky 2024 a 2025 máme v MAP v plánu následující implementační aktivity. Od konce února probíhá vzdělávání a sdílení pro pedagogy a programy pro děti a žáky.

Regionální identita

  • Řešenou potřebou je nedostatečná sounáležitost místních obyvatel k regionu, absence znalosti kulturních a historických souvislostí, s tím spojená i nedostatečná znalost přírodního dědictví.
  • Aktivita zahrnuje programy pro děti a žáky prvního stupně na zajímavých místech regionu. Dále máme v plánu setkání aktérů MAP o možnostech podpory regionální identity a existujících možnostech, jak toto téma využívat ve školách.

BBZ

Paměť a efektivní učení

  • Cílem aktivity je pomoc naučit se postupy snadnějšího a efektivnějšího učení a lepší paměti s využitím moderních poznatků o mozku a paměti. Motto: „Naučit se, jak se lépe učit pro 21. století.“
  • Aktivita proběhne formou profesního učení pedagogů, jedná se o na sebe navazující dlouhodobé sdílení. Doplňkově plánujeme setkání pro rodiče.

pměť

 

Rozvoj komunikačních dovedností v cizích jazycích

  • Cílem aktivity je rozvoj komunikačních dovedností, aktivní používání cizích jazyků a podpora vztahu žáků k angličtině a němčině.
  • V plánu jsou aktivity pro žáky (např. debatování v angličtině) a pro pedagogy (např. seminář CLIL).

CLIL

 

Sdílený koordinátor přípravy aktivit

  • Kolega David Šebesta říká: "já jsem jednou z implementačních aktivit", neboť David pracuje jako sdílený koordinátor přípravy aktivit. Jeho úkolem je pomoc s iniciací, přípravou projektů a aktivit škol (např. šablony). 

 

Vzdělávací aktivity a vzájemné sdílení mezi MŠ

  • Jedná se o jednorázové semináře, sdílení a návštěvy MŠ. Dosud proběhlo: 
    • Seminář a ukázka smyslohraní
    • Exkurze a sdílení v MŠ Šemnice

smyslohraní

smy

 

Vzdělávací aktivity a vzájemné sdílení mezi ZŠ

  • Jedná se o jednorázové semináře a vzájemné sdílení. Dosud proběhlo:
    • Seminář a vzájemné sdílení na téma umělá inteligence ve škole
    • Multimediální dílna pro pedagogy
    • Seminář debatování

seminář

 

Podpora řemesel a manuální zručnosti v MŠ

  • Ukázky řemesel v MŠ a aktivity na rozvoj manuální zručnosti dětí v MŠ, např. návštěvy řemeslníků přímo v MŠ.

řezbář

 

Kreativní vzdělávání a podnikavost

  • Kreativně myslet znamená, že člověk nemusí vše vědět, ale musí si umět poradit.
  • Pedagogové se budou učit zážitkovou metodou, jak kreativní vzdělávání implementovat do výuky v rámci ŠVP své školy. Jedná se o dlouhodobé na sebe navazující aktivity pro pedagogy a o aktivity pro žáky. 
  • V této aktivitě využíváme výstup OP VVV projektu Smart akcelerátor Karlovarského kraje, jedná se o metodiku designového myšlení Typ: PDF dokument, Velikost: 1.69 MB.

krea

 

Prevence a připravenost v oblasti bezpečnosti

  • Aktivity jsou zaměřeny na zvýšení schopnosti žáků správně jednat, vyrovnat se a také dokázat eliminovat složité situace, na které nejsou připraveni.
  • V plánu jsou besedy pro žáky a semináře pro pedagogy.

 

Rozvoj dovedností v práci s třídním kolektivem

TH

Osobnostní rozvoj, komunikační a manažerské dovednosti

  • Jedná se o na sebe navazující semináře zaměřené na osobnostní rozvoj, komunikační dovednosti a manažerské dovednosti. Cílovou skupinou je vedení škol.

Kočí

 

Inspirace

  • Cílem je dbát na průběžný přenos inspirace z jiných regionů, zapracování přenosu inspirace do činnosti platoforem MAP a uspořádání minimálně 2 samostatných tematických setkání k inspiraci do konce roku 2025.

 

Propojování a síťování v oblasti společného vzdělávání, socioemoční rozvoj

  • Semináře na školách zaměřené na: socioemoční rozvoj pedagogů i žáků, práce s žákem s problémovým chováním, práce se stresem jak žáků, tak učitelů, práce se stresem, práce se silnými a slabými stránkami žáků, podporu motivace, prevenci syndromu vyhoření, zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb a osobnostního nastavení jednotlivých žáků. 

útvina

Rozvoj spolupráce

  • Průřezová aktivita.

 

putování KŽV

 

Partneři

Publicita